FANDOM

210px-Tommy Vercetti (VC)

Thomas "Tommy" Vercetti – główny bohater Grand Theft Auto: Vice City. Na początku członek mafii Rodziny Forelli, potem zaczyna działać na własną rękę.

HistoriaEdytuj

Jest przestępcą pracującym dla włoskiej mafii Forellich w Liberty City. Pochodzi z Harwood, jego ojciec pracował w drukarni - Tommy często pomagał swojemu ojcu w czyszczeniu tamtejszego sprzętu; planował pójść w ślady ojca, ale mu to nie wyszło.

CiekawostkiEdytuj

  • Vercetti jest jednym z dwóch protagonistów, który nie pojawił się w pierwszej scenie wyświetlanej w rozpoczęciu gry (wystąpił dopiero w części drugiej, na lotnisku). Drugą jest Franklin Clinton.
  • W Grand Theft Auto IV pojawia się Easter Egg sugerujący, iż Tommy Vercetti zmarł w 2008 roku.
  • Tommy jest wzorowany na głównym bohaterze filmu "Scarface", Tonym Montanie.
  • Z wyglądu Tommy był wzorowany na Pierce'u Brosnanie.
  • Tommy jest wspomniany w GTA San Andreas. W sklepie Zero RC znajdują się jego figurki, a w misji Biznes mięsny Ken Rosenberg go wspomina.
  • W grze Driv3r znajduje się Easter Egg parodiujący Tommy'ego Vercettiego. W różnych ukrytych lokacjach można znaleźć osobę w hawajskiej koszuli i pływaczkami (programiści chcieli pokazać, że Tommy nie potrafi pływać). Mężczyzna ten został nazwany Timmy Vermicelli.
  • Tommy urodził się najwcześniej ze wszystkich protagonistów uniwersum 3D.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki